Medewerkers in CC plaatsten
Een krachtig voordeel van een telefooncentrale is de functionaliteit om meerdere medewerkers de telefoontjes te kunnen laten afhandelen. Wanneer de ene medewerker in gesprek is, kunnen andere medewerkers de telefoon opnemen, zonder dat de beller een ingesprektoon krijgt.
Extra medewerkers (Agenten) toevoegen aan Callcenter
- Login op OneBase en kies bovenin het scherm voor het tabblad 'Mijn bedrijf'
- Kies in het linkermenu voor 'Telefooncentrale'
- Kies het menu 'Callcenter' (te vinden onder Belplan)
- Zoek en selecteer het te wijzigen callcenter, in bovenstaande voorbeeld heet deze 'Administratie'
- Kies bij de 3 stippen in het vakje van het callcenter 'Bewerken'
- In het “Bewerken” venster dat volgt kies je voor [Agenten]
- Zoek op naam of nummer
- Klik op de knop [Koppelen] om de gewenste agent te koppelen.
- Per agent kies je bij de 3 stippen voor '+ Deelnemen aan wachtrij'
- Agenten kunnen desgewenst via dezelfde methode de wachtrij (het Callcenter) weer verlaten, en ontkoppeld worden.
Een agent gekoppeld laten aan een callcenter terwijl deze niet actief deelneemt, geeft de agent de mogelijkheid binnen vaste toestellen of softphones (bijv. Webex) om zelfstandig aan- en af te melden.
Let op: In enkele gevallen staat de mogelijkheid om aan/af te melden niet ingeschakeld, lees hieronder hoe je dit kunt inschakelen.
Mogelijkheid aan/afmelden inschakelen
Het kan zijn dat de mogelijkheid om een medewerker aan en af te melden niet staat ingeschakeld. Voer dan onderstaande stappen uit:
- Ga in het Callcenter venster bovenaan naar 'Algemeen' (onder Instellingen)
- Onder 'Callcentergedrag' selecteer 'Sta agenten toe om zichzelf aan/af te melden'
- Klik op [Callcenter opslaan]