Medewerkers in CC plaatsten

Een krachtig voordeel van een telefooncentrale is de functionaliteit om meerdere medewerkers de telefoontjes te kunnen laten afhandelen. Wanneer de ene medewerker in gesprek is,  kunnen andere medewerkers de telefoon opnemen, zonder dat de beller een ingesprektoon krijgt.
 

Extra medewerkers (Agenten) toevoegen aan Callcenter

  1. Login op OneBase en kies bovenin het scherm voor het tabblad 'Mijn bedrijf'

    Onebase - agent toevoegen aan callcenter 01

     
  2. Kies in het linkermenu voor 'Telefooncentrale'

    Onebase - agent toevoegen aan callcenter 02

     
  3. Kies het menu 'Callcenter' (te vinden onder Belplan)

    Onebase - agent toevoegen aan callcenter 03
     
  4. Zoek en selecteer het te wijzigen callcenter, in bovenstaande voorbeeld heet deze 'Administratie'
  5. Kies bij de 3 stippen in het vakje van het callcenter 'Bewerken'

    Onebase - agent toevoegen aan callcenter 04

     
  6. In het “Bewerken” venster dat volgt kies je voor [Agenten]

    Onebase - agent toevoegen aan callcenter 05
     
  7. Zoek op naam of nummer
  8. Klik op de knop [Koppelen] om de gewenste agent te koppelen.

    Onebase - agent toevoegen aan callcenter 06
     
  9. Per agent kies je bij de 3 stippen voor '+ Deelnemen aan wachtrij'
  10. Agenten kunnen desgewenst via dezelfde methode de wachtrij (het Callcenter) weer verlaten, en ontkoppeld worden.

    Onebase - agent toevoegen aan callcenter 07
     

Een agent gekoppeld laten aan een callcenter terwijl deze niet actief deelneemt, geeft de agent de mogelijkheid binnen vaste toestellen of softphones (bijv. Webex) om zelfstandig aan- en af te melden.

Let op: In enkele gevallen staat de mogelijkheid om aan/af te melden niet ingeschakeld, lees hieronder hoe je dit kunt inschakelen.

 



Mogelijkheid aan/afmelden inschakelen

Het kan zijn dat de mogelijkheid om een medewerker aan en af te melden niet staat ingeschakeld. Voer dan onderstaande stappen uit:

  1. Ga in het Callcenter venster bovenaan naar 'Algemeen' (onder Instellingen)
  2. Onder 'Callcentergedrag' selecteer 'Sta agenten toe om zichzelf aan/af te melden'

    Onebase - agent toevoegen aan callcenter 08
     
  3. Klik op [Callcenter opslaan]

3 maanden geleden bijgewerkt

Was dit artikel nuttig?

Je kan deze pagina eenvoudig delen via: