Responsible Disclosure

De veiligheid van onze ICT-systemen en de bedrijfsgegevens van onze klanten staat bij ons altijd op de eerste plaats. We doen er alles aan doen om kwetsbaarheden te voorkomen. Ondanks onze goede zorg zou het kunnen voorkomen dat er ergens een zwakke plek is in één van onze systemen.

Heb je een zwakke plek gevonden?

Dan willen we je vragen om dit te melden met een Responsible Disclosure-melding of Coordinated Vulnerability Disclosure (CVD)-melding, zodat wij zo snel mogelijk maatregelen kunnen treffen. Wij willen graag met je samenwerken om onze klanten en onze systemen nog beter te kunnen beschermen.

 

Wat wij vragen

  • Je bevindingen te mailen naar security@infracom.nl;
  • Het probleem niet te misbruiken door bijvoorbeeld meer data te downloaden dan nodig is om het lek aan te tonen of om gegevens van derden in te kijken, te verwijderen of aanpassen;
  • Het probleem niet met anderen te delen totdat het is opgelost en alle vertrouwelijke gegevens die zijn verkregen via het lek direct na het dichten van het lek te wissen;
  • Geen gebruik te maken van aanvallen op fysieke beveiliging, social engineering, distributed denial of service (DDOS), spam of applicaties van derden;
  • Voldoende informatie te geven om het probleem te reproduceren, zodat wij het zo snel mogelijk kunnen oplossen. Meestal is het IP-adres of de URL van het getroffen systeem en een omschrijving van de kwetsbaarheid voldoende, maar bij complexere kwetsbaarheden kan meer nodig zijn.
     

Wat wij beloven

  • Wij reageren binnen 3 werkdagen op je melding met onze beoordeling van de melding en een verwachte datum voor een oplossing;
  • Als je je aan bovenstaande voorwaarden hebt gehouden zullen wij geen juridische stappen tegen je ondernemen betreffende de melding;
  • Wij behandelen je melding vertrouwelijk en zullen je persoonlijke gegevens niet zonder jouw toestemming met derden te delen, tenzij dat noodzakelijk is om een wettelijke verplichting na te komen. Melden onder een pseudoniem is mogelijk;
  • Wij houden je op de hoogte van de voortgang van het oplossen van het probleem;
  • In eventuele berichtgeving over het gemelde probleem zullen wij, indien je dit wenst, je naam vermelden als de ontdekker.

We willen je alvast bedanken voor de samenwerking!

Volledige
support

Hulp nodig? Onze support medewerkers helpen je graag!