Telefoon-centrale en VoIP

Ben je al tevreden over je huidige telefooncentrale? Maar wil je ook gebruik maken van de voordelen van VoIP?

Het is mogelijk om je bestaande telefooncentrale en telefoontoestellen via internet te laten bellen. De extra hardware die wij daarvoor installeren heet een 'Trunk' en sluit je centrale aan op het internet in plaats van op een of meerdere analoge of ISDN lijnen. Dit kan een kostenbesparing opleveren tot wel 60%!

De voordelen van Internetbellen

Met bellen via internet kun je je analoge of ISDN telefoonverbindingen opzeggen. Je betaalt voor de internetverbinding die je in veel gevallen toch al nodig hebt, en slechts een klein bedrag extra voor reservering van bandbreedte voor telefonie verkeer. Op die manier garanderen wij gesprekskwaliteit onder alle omstandigheden en realiseren we in bijna alle gevallen toch een kostenbesparing. 

 

Voordelen van je huidige telefooncentrale én VoIP

Door te kiezen voor de 'trunk' behoud je je huidige telefooncentrale. Als deze nog niet is afgeschreven kan dit een goede optie zijn.

Daarnaast kun je je huidige toestellen behouden. De overgang naar een telefooncentrale in de cloud betekent namelijk wel dat je IP telefoontoestellen nodig hebt, die vaak nog aangeschaft moeten worden. Dit is weliswaar een goede investering in de toekomst omdat de toestellen die wij leveren jaren mee gaan, maar is wel een kostenpost. Als je deze wilt voorkomen kun je (naast kiezen voor een oplossing van VoIP en mobiel waarbij je mobiele toestellen zich gedragen als vaste toestellen) er dus voor kiezen om een trunk te gaan gebruiken.

Zowel bij de keuze voor VoIP als bij de keuze voor de trunk kunnen wij je in samenwerking met Grenke Finance N.V. ook de mogelijkheid bieden om je hardware te leasen op basis van operational lease. Zo heb je zeer lage of zelfs geen eenmalige kosten en kun je toch je nieuwe oplossing in gebruik nemen met alle voordelen van dien!

 

Trunk als tussenoplossing

De trunk kan bij uitstek gebruikt worden als tussenoplossing voordat je volledig overgaat op de telefooncentrale in de cloud. Indien je zelf de kennis hebt om je eigen telefooncentrale te beheren en deze nog functioneert (en de toestellen ook) kun je ervoor kiezen om een aantal jaar de trunk te gebruiken tot je centrale en/of toestellen vervangen moeten worden, en van dat moment gebruik te maken om het volledige potentieel van VoIP te ontsluiten.

Kortom, er is altijd een geschikte oplossing voor jouw organisatie beschikbaar!

Volledige
support

Hulp nodig? Mijn support collega's helpen je graag!

088 200 9000