Website met een Live Chat

Voor onze klant Maatschappelijk Welzijn Coevorden hebben we een chatfunctie geimplementeerd in de website. Voor hun een ideale en veilige manier om tegen lage kosten in contact te zijn met hun clienten. 

Is een chatfunctie voor jou ook een oplossing?

Website met een Live Chat

Zou een chatfunctie een optie zijn om met onze cliënten te kunnen blijven communiceren?

Chatten is zeker een optie. Er zijn diverse aanbieders van chats te vinden op het internet, maar de meeste chataanbieders komen niet uit Nederland. Dat betekent dat je niet precies weet wat er met de data wordt gedaan en waar de data wordt opgeslagen. Daar komt bij dat in het buitenland andere regels gelden over veiligheid van data dan in Nederland. Ook zijn er bij de Amerikaanse chat aanbieders vaak diverse legal terms die moeilijk zijn om allemaal door te spitten.

 

Bewust de volledige controle over je Chat data

Elk bedrijf loopt het risico op een cyberaanval. Gevoelige bedrijfs- en persoonsgegevens kunnen hierbij worden “gelekt”. In Nederland zijn we verplicht zo veilig en vertrouwelijk met data om te gaan. Zo ook Maatschappelijk Welzijn Coevorden die bewust de volledige controle wil hebben over de chat data, over het automatisch verwijderen van de chat logs bijvoorbeeld)

 

Chatfunctie  en chatdata blijft in Nederland

Infracom heeft een mooie oplossing geboden. Een Chatfunctie op een eigen server in het eigen datacenter in Amsterdam. Infracom hecht veel waarde aan de data van haar klanten en zijn daarom al sinds 2018 ISO 27001 + NEN 7510 gecertificeerd.

Dit houdt in dat Infracom procesmatig heeft beschreven hoe zij met informatie omgaan. “We hebben gekozen dit te doen op basis van de internationale norm voor informatiebeveiliging ISO 27001. Deze standaard beschrijft hoe Infracom met data en ICT-infrastructuur omgaat, zodat deze veilig en stabiel is én blijft.

 

Hoe werkt een Chatfunctie?

Er is een handig dashboard waar onder andere de statistieken kunnen worden bekeken. Hoeveel chats er zijn geweest de afgelopen periode, op welke tijd en hoe lang deze hebben geduurd. Verschillende gebruikers kunnen worden toegevoegd, zodat meerdere collega’ s met verschillende functies de cliënten te woord kunnen staan.

Enkele kenmerken van de chatfunctie:

  • Flexibel, af te stemmen op de wensen van de klant
  • In je eigen huisstijl
  • Widget op de website, of op een apart pagina
  • Bestanden delen met de persoon met wie je aan het chatten bent
  • De is chat gemakkelijk over te dragen aan collega’s
  • Chatlogs worden automatisch verwijderd
  • Chat data wordt gehost in Nederland
  • Lage kosten!
  • Kan binnen 2 dagen worden gerealiseerd.
Pagina delen:

Overtuigd? Neem contact met ons op

Bel Sonja van Breen op 088 200 9030