Financiële administratie

Wij bieden je de beste software oplossingen voor jouw financiële administratie. Software die is aangepast aan jouw processen in plaats van andersom.

Door de modulaire opbouw stel je eenvoudig je eigen pakket samen. De gebruiksvriendelijke interface, gecombineerd met de uitgebreide mogelijkheden maken Prima software tot een van de meest aantrekkelijke pakketten van dit moment.

Naast de standaard zeer uitgebreide mogelijkheden geven wij je altijd persoonlijk advies omtrent uitbreidingen of specifieke instellingen die voor jou wenselijk zijn om je software nog beter passend te maken. Dit is een standaard onderdeel van het implementatieproces. 

 

Modulair opgebouwd

Prima software is modulair opgebouwd. Afhankelijk van je processen en behoeften selecteren wij in overleg met jou de best passende module(s). Hieronder zie je een overzicht van de functionaliteiten van de verschillende modules:


Prima Boekhouding
  • Gebruik van diverse dagboeken, eventueel ieder in hun eigen valuta
  • Eigen grootboekschema te gebruiken, standaard schema meegeleverd
  • Automatische BTW-boeking
  • Automatische BTW-aangifte, ook BTW listing fiscaal!
  • Gebruik kostenplaatsen, incl. budgetten
  • Koppeling met telebankieren (import / export)
  • Boekingsverslagen altijd op te vragen
  • Boeken in oude periode mogelijk, eigen periode indeling
  • Per relatie aanmaken van aanmaningsstructuur inclusief eigen lay-outs
  • Uitgebreide rapportage mogelijkheden aanwezig en eenvoudig uit te breiden
  • Kolommenbalans ieder moment opvraagbaar
  • Bij gebruik 'vreemde valuta' eenvoudige herwaardering
  • Factuurhistorie / openstaande posten per relatie raadplegen ook na de Jaarafsluiting
Prima Factuur Plus
  • Gebruik van artikel en relatiebestand
  • Per relatie kun je verschillende prijs- en kortingsafspraken maken (artikel, artikelgroep, prijsgroep)
  • Afdrukken van pakbon en factuur, verzamelfacturen evenals minimum factuurbedrag mogelijk
  • Koppeling met Prima Boekhouding voor simpele doorverwerking
  • Diverse rapportages standaard aanwezig
  • Eigen lay-out van facturen en andere documenten, inclusief logo en lettertype
  • Bepaal per order de valuta!
  • Gebruik automatische de juiste lay-out door koppeling met relatie
  • Btw berekening en btw-verlegd op basis van klantgegevens
  • Gebruik kostenplaatsen om meer inzicht in je bedrijfsonderdelen te krijgen
  • Je maakt eenvoudig offertes waarbij je direct de beschikking hebt over je artikel- en relatiebestand, door de directe koppeling met het prijzenschema bereken je de juiste prijzen
  • Offertes zet je eenvoudig over naar een order(bevestiging) zodat je veel werk bespaart
  • Door het gebruik van extra velden per order voeg je informatie toe welke je later weer kunt gebruiken in diverse rapportages
  • Extra velden kunnen eenvoudig aan de artikel database worden gekoppeld zodat deze direct bij een order worden ingevoegd
  • De uitgebreide historische gegevens worden gecombineerd met naar eigen inzicht op te bouwen rapportages
  • Per order kun je naar keuze direct of per batch pakbonnen afdrukken / factureren
  • Per relatie bepaal je indien gewenst de kredietlimiet en of je verzamelfacturen gebruikt
  • Door de uitstekende koppeling met ons CMS is dit pakket uitstekend geschikt voor je e-commerce oplossing!
Prima Order

Naast alle mogelijkheden van Prima Factuur Plus;

  • Gebruik verschillende omschrijvingen per taal, combineer dit automatisch met de juiste lay-out en iedereen wordt correct aangesproken
  • Koppeling magazijnlocatie per artikel, automatisch afdrukken van magazijnbon / picklist 
  • Vrije artikelnummering, eventueel gecombineerd met EAN13 
  • Kostenplaatsen en vertegenwoordigers eventueel gekoppeld per klant 
  • Blokkade op orders mogelijk, evenals facturatie voor levering 
  • Deellevering en deelfacturatie per order te bepalen 
  • Diverse management rapportages, onder andere voorraadniveau en prijsstelling 
  • Bij order invoer indien gewenst openstaande posten zichtbaar 
  • Meerdere orders per klant mogelijk, voorzien van duidelijke referentie
  • Per relatie bepaal je indien gewenst de kredietlimiet en of je verzamelfacturen gebruikt
  • Door de uitstekende koppeling met ons CMS is dit pakket uitstekend geschikt voor je e-commerce oplossing!
Prima Order Plus

Prima Order Plus, onze meest uitgebreide module bevat naast alles wat voor handen is in Prima Order:

  • Gebruik van kostenplaatsen
  • Gebruik minimale voorraden / bestelhoeveelheden - deellevering / productie / facturatie mogelijk
  • Gebruik van diverse prijs- en kortingsafspraken per klant(groep)
  • Automatisch genereren van besteladviezen / productie adviezen / backorders / pakbonnen en facturen
  • Samengestelde artikelen: onbeperkt aantal niveaus per artikel
  • Gecombineerd gebruik van productie en samengestelde artikelen binnen een artikel
  • Naar keuze wel / niet / deels afdrukken van onderdelen

Prima Software: Cloud of lokaal

Prima software kan lokaal op een server of op één of meerdere PC's worden geïnstalleerd, ook kan het als cloud software beschikbaar gemaakt worden zodat het mogelijk is vanaf iedere plek in te loggen op je financiële administratie.

In overleg bepalen wij altijd wat de best passende oplossing is voor jouw situatie.

 

Facturen automatisch inboeken

Als je meer dan 500 inkomende facturen per jaar verwerkt is het interessant om deze facturen automatisch in te boeken en te archiveren. Je hebt de mogelijkheid om te werken met een workflow en zo facturen digitaal te laten accorderen. Het archief is geheel doorzoekbaar en de rechtenstructuur volledig zelf in te richten.

Natuurlijk is deze module naadloos geïntegreerd met Prima software!