5 voordelen van een chatfunctie op je website

Er zitten vele voordelen aan een chatfunctie op je website die je in het onderstaande blog kunt lezen.  

Een groot nadeel is echter dat de meeste chat aanbieders niet in Nederland zitten en je dus ook niet weet waar je data van de chats terecht komen. Daarom zorgen wij ervoor dat de data in Nederland is en blijft!

5 voordelen van een chatfunctie op je website

De voordelen van een chatfunctie op je website

We hebben een aantal voordelen van een chatfunctie op je website voor je opgesomd:
 

  1. Bezoekers reageren positief; Je leest in diverse rapporten van onderzoeken dat bezoekers van websites positief op chatfuncties reageren en het vaak prettiger vinden dan bellen of mailen. Het levert minder stress op. Het voordeel is dat het real-time is. Een bezoeker heeft een probleem of een vraag en wil het liefst zo snel mogelijk geholpen worden. Je hebt direct interactie met je klant.
  2. Service verbeteren; Wanneer je veel dezelfde vragen krijgt over de chat, dan kun je daarmee de website verbeteren door bijvoorbeeld een FAQ (Veel gestelde vragen pagina) te maken. Hiermee maak je het je bezoekers nog gemakkelijker om bepaalde antwoorden te vinden en kun je de content van je website verbeteren.
  3. Altijd beschikbaar; Bezoekers van de website hebben altijd de mogelijkheid om de organisatie te bereiken. Je loopt hierdoor geen klanten meer mis die een snelle vraag hebben en ben als klantenservice altijd bereikbaar.
  4. Meerdere klanten tegelijk bedienen; Je kunt aan de telefoon vaak maar 1 persoon beantwoorden, via een chat kun je met meerdere personen tegelijk communiceren. Hierdoor hoeven er minder personen te wachten. Het hoeft overigens niet te betekenen dat de medewerkers uit jouw bedrijf altijd beschikbaar moeten zijn. Je kunt deze dienst bijvoorbeeld ook uitbesteden aan een call center.
  5. Extra kanaal om klantcontact te verdelen; Met de chatfunctie heb je naast je telefoonlijn en je e-mail nog een extra kanaal waar je in contact kunt blijven met je klanten. Je kunt de verschillende communicatiekanalen verdelen over je collega's. Je medewerkers weten waar ze aan toe zijn en voor je klanten een extra manier om contact te zoeken.
Pagina delen:

Overtuigd? Neem contact met ons op

Bel Sonja van Breen op 088 200 9000

Sonja van Breen
Sonja van Breen

Internet consultant en online marketeer