Waar je het kunt zien?
De meta description is te zien in de broncode (HTML) van de website;
Hoe maak je een goede meta description?
Zorg er voor dat je boodschap duidelijk overkomt in het stukje tekst, een wervende, pakkende tekst zorgt er voor dat mensen vaker gaan klikken. Je moet dus aangeven waarom de bezoeker op de pagina moet gaan kijken. Je moet zijn nieuwsgierigheid wekken, hem overtuigen en hem aanzetten tot actie. Het is eigenlijk een mini advertentie
Uniek
Elke pagina moet een unieke meta description hebben die slaat op de inhoud van de betreffende pagina. De bezoeker komt dan na een zoekopdracht ook direct op die juiste pagina binnen de website terecht.
Lengte
De lengte van de meta description is tussen 140 tekens en 160 tekens gebruiken. Het is niet exact te zeggen hoeveel tekens je moet gebruiken. De lengte wordt bepaald in pixels, letters W en M zijn breder dan een letter i bijvoorbeeld. Je zit meestal goed met 156 karakters (inclusief spaties)
Zorg er voor dat het er niet meer zijn, want dan moet Google de tekst afbreken en dat ziet er niet mooi uit. Dit heeft ook een negatief gevolg voor het aantal mensen dat door klikt naar je pagina.
Waarom is meta description zo belangrijk?
Zonder meta description, kiest Google zelf een stukje tekst van de pagina. Dit kan er nogal rommelig en onsamenhangend uit komen te zien.
Goed voor je vindbaarheid
Wanneer je de belangrijke zoekwoorden van de pagina verwerkt in de meta description heeft dit positief resultaat op je positie in de zoekmachines.
Social media
Social media gebruikt de description tekst wanneer de pagina wordt gedeeld. Op FaceBook bijvoorbeeld zie je dan die tekst op je tijdlijn.
Meer bezoekers
Een goede meta description verleidt de bezoeker om je webpagina te bezoeken.
Het schrijven van een meta description is een vak apart, wij helpen je hier graag bij.