• Actueel

Is Social Media interessant voor uw bedrijf?

Wilt u 'op Facebook' (of Twitter, LinkedIn, Youtube, Pinterest, Snapchat en Instagram)?
Dan is het wel belangrijk eerst goed te gaan bedenken wat uw doel is op Social Media. 
“Op Facebook zitten” is geen doel op zich. Interessanter is om te bedenken wat u ermee wilt bereiken.

In deze blog kunt u lezen welke vragen u uzelf moet stellen voordat u begint!

Wat is uw plan? Wat zijn uw Social Media doelstellingen
Waarom wilt u Social Media inzetten? Is dit alleen om aanwezig te zijn of gaat u actief aan de slag? 
Wilt u een community bouwen, naamsbekendheid vergroten, meer bezoekers naar uw website trekken, interesse wekken, contacten leggen? Of gaat u social media inzetten als e-commerce platform door direct uw producten aan te bieden (social selling: Facebook tageting, , Instagram tagging, Pinterest swipe).

Wat is uw kanaal?
Zit uw doelgroep op Facebook, Twitter, LinkedIn, Youtube, Pinterest, Snapchat of Instagram?
Niet ieder kanaal past bij de doelgroep en niet elke content is geschikt voor elk kanaal, op welke social media kanalen gaat u inzetten?

Wat is uw verhaal?
Wie gaat uw content creëren?
Hoe gaat uw content creëren?
Wat voor content gaat u creëren (bericht, video fragment, audio bestand, reactie, foto)?
Hoe houdt u de content interessant voor de doelgroep?
Hoe vaak gaat u nieuwe content plaatsen?
Hoeveel tijd gaat u er aan besteden? Maakt u per dag tijd vrij om te reageren op berichten?
Welke content wordt gedeeld door uw doelgroep? Welke content wordt geliked of getagt?

Wat wilt u uitstralen?
Bent u bekent met de social media platformen en weet u deze in te richten? Heeft u een consistente uitstraling op alle platformen? Weet u alle mogelijkheden van het platform?

Adverteren
Wilt u direct de juiste doelgroep bereiken? Dan kunt u ook gaan adverteren. Heeft u een advertentiebudget?

Wij kunnen u helpen uw social media doelstellingen te bereiken door gericht uw doelgroep te benaderen, zodat u zichtbaar bent op het juiste moment met relevante advertenties. We verzamelen de data en gebruiken deze om de campagnes steeds effectiever in te zetten.

Social media kan klanttevredenheid, loyaliteit, naamsbekendheid en omzet genereren, maar het blijft een middel en geen doel!