De 10 voordelen van werken met Hosted VoIP

10 maart 2020

Hosted VoIP houdt in dat je gebruik maakt van een telefooncentrale die ergens anders in een datacenter staat. Door middel van een VoIP compatible toestel ben je overal bereikbaar. Je bent niet gebonden aan een vaste plek om te bellen. Hierdoor wordt thuis- en flexwerken heel gemakkelijk.

De 10 voordelen van werken met Hosted VoIP

VoIP betekent letterlijk Voice over IP, dat wil zeggen dat je belt met een internetverbinding over een datanetwerk (IP netwerk) en niet met een gewone telefoonlijn.

Hosted VoIP houdt in dat je gebruik maakt van een telefooncentrale die ergens anders in een datacenter staat (in de Cloud). Het enige wat je nodig hebt, is een VoIP toestel. Dit kan een vast toestel zijn, DECT, softphone of gewoon via je smartphone. Je bent niet gebonden aan een vaste plek om te bellen. Thuis- en flexwerken wordt heel gemakkelijk. Je bent, indien gewenst, overal bereikbaar!

 

Wat je nodig hebt om ook met VoIP te bellen

  • Een VoIP account (wordt aangemaakt door je ICT partner)
  • Een Hosted telefooncentrale (wordt geregeld door je ICT partner)
  • Een telefoonnummer (je kunt je huidige nummer behouden of een nieuwe nummer kiezen, regionaal of landelijk)
  • Een VoIP toestel  (dit kan je eigen mobiel, laptop of tablet zijn, of een vast VoIP toestel)
  • Een goed werkende, stabiele internetverbinding|
     

10 voordelen van efficiënt werken met Hosted VoIP

  • Je bent overal en altijd bereikbaar wanneer je dat wilt en hoe je dat wilt
  • Je staat altijd in verbinding met je collega’s
  • Je krijgt minder terugbelverzoeken
     

U kunt

  • Gemakkelijk collega’s afvangen bij ziekte of als collega’s even niet aanwezig zijn
  • Snel een chatbericht sturen of snel even de beschikbaarheid van je collega controleren
  • Met meerdere personen tegelijk communiceren
  • Je scherm delen
  • Chatten & video chatten
  • Bestanden verzenden terwijl je aan het praten bent
  • Opnemen, doorverbinden en in de wacht zetten
     

Telefonie koppelen aan andere systemen

Telefoongegevens en data kunnen worden gekoppeld aan software, zoals je CRM pakket.
 

Gemakkelijker samenwerken

Samenwerken gaat gemakkelijker, samenwerken is sleutel tot succes!
Wij maken het verschil! Neem contact op met Bram van Loghem voor meer informatie over Infracom VoIP.

Pagina delen:

Overtuigd? Neem contact met ons op

Bel Lucas Beijers op 088 200 9030