Het creatieve proces
Het begint bij het kiezen van de onderwerpen. Voor elke nieuwsbrief selecteer ik twee onderwerpen die relevant zijn voor onze lezers (klanten, partners en overige relaties). Deze onderwerpen worden niet willekeurig gekozen; ik haal inspiratie uit trends in ons vakgebied, ontwikkelingen binnen ons bedrijf en vragen die we van onze klanten krijgen. Het doel is informatie te delen waar de lezers iets aan hebben.
Zodra de onderwerpen zijn vastgesteld, duik ik in de materie. Dit betekent onderzoek, overleg en op papier zetten. Hoewel ik verantwoordelijk ben voor het creatieve en inhoudelijke aspect, laat ik het daar niet bij. Ik wil er zeker van zijn dat alles wat we communiceren feitelijk correct is.
De onmisbare rol van mijn collega’s
Hier komen mijn collega’s in beeld. Zij hebben diepgaande kennis van ICT. Zodra ik een artikel geschreven heb, deel ik het met hen. Ze controleren de teksten op nauwkeurigheid, vullen details aan waar nodig en zorgen ervoor dat de informatie volledig up-to-date is. Hun feedback zorgt ervoor dat onze nieuwsbrieven niet alleen interessant, maar ook betrouwbaar zijn. Samen creëren we een product waar we trots op zijn. Tegenwoordig laat ik Copilot, inmiddels ook een gewaardeerde collega, de schrijf- en grammatica fouten uit mijn teksten halen.
Waarom twee onderwerpen?
Waarom slechts twee onderwerpen per nieuwsbrief vraag je je misschien af? Dit is een bewuste keuze. Door het aantal onderwerpen te beperken, kunnen we beter ingaan op elk thema en overladen we de lezers niet met te veel informatie.
Bovendien biedt dit format mij de mogelijkheid om elk onderwerp tot zijn recht te laten komen. Ik kan spelen met de structuur en zorgen voor een duidelijke call-to-action. Op deze manier blijft de nieuwsbrief overzichtelijk, uitnodigend en effectief.
Een teaminspanning
Hoewel mijn naam niet zichtbaar is op de nieuwsbrief, is het schrijven van deze stukken echt een werk van liefde en teamwork. De balans tussen creativiteit en expertise maakt onze nieuwsbrieven uniek. Elke editie is een weerspiegeling van de passie en kennis van het hele Infracom-team, of zoals wij zelf zeggen de Infracom-familie.
Tot slot
De nieuwsbrieven van Infracom zijn een krachtig instrument om in contact te blijven met onze klanten, partners en overige relaties. Ik hoop dat de zorg en aandacht waarmee we deze nieuwsbrieven maken, voelbaar is in elke uitgave. En wie weet, misschien brengt de volgende nieuwsbrief wel weer nieuwe inzichten die je inspireren!
Mocht je de nieuwsbrief nog niet ontvangen? Of zou je een onderwerp meer uitgelicht zien? Laat me dat dan weten!