Passie voor technologie en een hart voor zijn klanten!

30 april 2024

Dat gaat natuurlijk over Geoffrey van der Veen! Ontdek het verhaal van Geoffrey, leer meer over zijn bijna 11 jaar bij Infracom, zijn dagelijkse routine, en waarom hij 'behulpzaam' als zijn kenmerkende eigenschap beschouwt. Ontdek hoe Geoffrey zijn technische achtergrond inzet om klanten te adviseren en te helpen innoveren. En vergeet niet om zijn tip te volgen als je meer wilt weten over hem of Infracom!

Passie voor technologie en een hart voor zijn klanten!

Met welke hobby kan je echt volledig de tijd vergeten?

"Specifiek een hobby noemen kan ik niet echt, maar het samenzijn met mijn gezin maakt mij wel een gelukkig mens. Ook mijn vrienden zijn mij erg dierbaar en zo af en toe zet ik graag even de XBOX of PlayStation aan."

 

Hoelang werk je al bij Infracom en wat zijn je werkzaamheden?

"Ik werk alweer bijna 11 jaar bij Infracom. Ik ben begonnen bij Infracom als IT Specialist en na 3,5 jaar ben ik overgestapt naar het Sales team als Accountmanager voor de pijlers Cloud, Internet, Telefonie en Systeembeheer. Ik zie mijn technische achtergrond ook als een mooie toevoeging in mijn huidige functie."

 

Wat doe je op een gemiddelde werkdag?

"Eerst pak ik natuurlijk kop koffie, zoek ik mijn en collega(bestie) Bram op voor een dagelijks praatje en bekijk ik wat er aan nieuwe dingen zijn binnengekomen om die dag te doen. Gedurende de dag beantwoord ik veel e-mails en telefoontjes van klanten en collega’s, doe ik veel uitzoekwerk voor de juiste oplossingen die worden vertaald naar een offerte. Ik vind het ook erg leuk om de klant en zijn organisatie écht te leren kennen en op de hoogte te blijven. Want als ik weet wat er bij de klant speelt, weet ik ook waar zijn toekomstige uitdagingen op het gebied van ICT komen te liggen. Hier kan ik op anticiperen en ze helpen met innoveren om toekomstige uitdagingen voor te zijn."

"Vrijdags bespreken we altijd onze hoogte- en dieptepunten van de week met het sales team. Het is leuk om horen waar iedereen mee bezig is, elkaar te helpen en om van elkaar te leren."

 

Hoe komen nieuwe klanten bij jou?

"Nieuwe klanten ontmoet ik bij netwerkbijeenkomsten of ze komen bij ons via een bestaande klant of relatie. We zijn ook actief bezig  met het vergroten van de naamsbekendheid van Infracom.  Dit werpt zijn vruchten af, want regelmatig komen er nieuwe bedrijven die van ons gehoord hebben en via de website contact opnemen. Eigenlijk is de website ook een collega accountmanager (die 24 uur per dag werkt!)."

 

Voor welke vragen moeten klanten specifiek bij jou zijn en niet bij een collega?

"Mijn specialisme ligt grotendeels bij Internet (connectivity) en Telefonie (VoIP en Mobiel), maar ook zeker voor Wi-Fi oplossingen en Apple-oplossingen kun je mij benaderen."

 

Welke klantvragen krijg je zoal?

  • Wat doen jullie op het gebied van beveiliging voor mijn data?
  • Kan ik bij jullie ook terecht voor het kopen van hardware, of doen jullie alleen het ICT-beheer?
  • Kan ik ook via Teams bellen en kunnen jullie daarvoor zorgen?
  • Kan ik ook via mijn mobiel bellen met een vast nummer?
  • Hoe kan ik binnen mijn organisatie tegelijk in bestanden werken?

 

Wat maakt Infracom Infracom en waarom past dat zo goed bij jou?

"Als medewerker van Infracom krijg ik veel vrijheid om mijn werkdagen zelf in te vullen. Ook mag je ideeën aanbrengen als het gaat om nieuwe oplossingen voor klanten, maar ook voor interne verbeteringen. Natuurlijk heeft de directie een grote inbreng, maar het is niet altijd top-down. Als wij vinden dat het anders kan of beter kan, dan is er ruimte voor je inbreng. Zo kunnen we van elkaar leren. Ieder heeft zijn eigen specialisme en interesses, maar door onze kennis te delen, ook met onze klanten, groeien we samen en worden we samen slimmer."

 

Wat is het mooiste compliment dat je hebt gekregen van een klant?

"Ik krijg er gelukkig wel meer. Velen komen overeen dat het op prijs wordt gesteld dat ik ergens op terugkom, wanneer ik dat heb beloofd. En ook mijn adviezen helder en goed te begrijpen zijn waaruit ze vertrouwen halen dat ze kunnen kiezen voor de beste passende oplossing."

 

En nog een persoonlijke vraag, welk woord past het beste bij jou en waarom?

"Ik denk toch wel; behulpzaam! Voor mijn vrienden en familie sta ik altijd klaar om te helpen of een luisterend oor te zijn. Dit probeer ik ook altijd toe te passen waar het kan in mijn rol bij Infracom voor mijn klanten en collega’s."

 

Heb je een tip voor de lezer als ze meer over jou of Infracom willen weten?

"Zeker! Ik maak graag een afspraak om nader kennis te maken. "

Pagina delen:

Overtuigd? Neem contact met ons op

Bel Geoffrey van der Veen op 088 200 9000