Digitale transformatie zorgt voor meer omzet

13 december 2022

Hoeveel applicaties worden er gebruikt in jullie organisatie? Zijn deze gemoderniseerd en vanaf overal bereikbaar (in de cloud)? Is alle klantdata centraal opgeslagen of wordt er veel tijd besteed aan onnodig zoeken? Een applicatietransformatie zorgt voor meer omzet, efficiënter werken en je kunt beter inspelen op de behoeftes van de klant.

Digitale transformatie zorgt voor meer omzet

Meer omzet genereren met één bedrijfsapplicatie

Een bedrijfsapplicatie zorgt ervoor dat alle gegevens van producten, diensten en klanten worden gebundeld. Doordat er meer data wordt verzameld, krijg je meer inzicht en kun je beter inspelen op behoeftes van de klant en daarmee de omzet verhogen.

 

Processen worden bewaakt

Een applicatie hoort te worden afgestemd op de bedrijfsprocessen. Door het werken met de applicatie hoeft en kan hier nauwelijks meer van worden afgeweken. Ieder werkt volgens dezelfde werkwijze en kan zien waar een collega in het proces is geëindigd en weet waar hij het verder kan oppakken. Alle data is gemakkelijk terug te vinden en bedrijfsrapportages kunnen eenvoudig worden ingezien.

 

Efficiëntie voor medewerkers en klanten

Omdat iedereen in hetzelfde systeem werkt, staat alle klantdata centraal en is overal bereikbaar. Uit de statistieken kun je zien welke klanten de meeste omzet genereren. Welke producten of diensten leveren veel marge op en welke juist niet? Welke projecten zijn binnen de tijd opgeleverd en welke hebben meer aandacht nodig gehad? Met de applicatie kan goed worden gezien waar kansen liggen voor de organisatie.

Twee voorbeelden van hoe een (maatwerk) applicatie werkt:

Dienstverlener voorbeeld
Handelsonderneming voorbeeld

 



Dienstverlener voorbeeld:

  1. Een sales collega heeft zijn offertetraject afgerond en de opdracht rondgemaakt. Hij kan terugzien hoeveel gesprekken hij nodig heeft gehad en hoeveel offertes hij heeft aangepast om tot de opdracht te komen.
  2. Automatisch wordt de offerte omgezet naar een opdracht en ziet de planner dat hij de opdracht kan inplannen.
  3. Vervolgens ziet inkoop wat er moet worden ingekocht.
  4. De projectmanager weet welke gegevens hij moet verzamelen.
  5. De uitvoerders zien in hun planning wat er gedaan moet worden en zetten deze op afgerond als de taak is volbracht.
  6. De projectmanager weet wanneer hij de klant moet inlichten.
  7. De administratie krijgt een seintje om de factuur te kunnen versturen.
     


Handelsonderneming voorbeeld:

  1. Klant logt in via de website/webshop.
  2. De klant kiest een herhaalbestelling en ziet zijn persoonlijke prijsafspraken.
  3. De opdracht wordt zichtbaar in de applicatie.
  4. Automatisch wordt een order aangemaakt .
  5. De order wordt automatisch ingepland.
  6. De orderverwerker verwerkt de order.
  7. Automatisch komt een pakbon en een factuur uitgerold.
  8. De voorraad wordt afgeboekt.
  9. Het product is klaar voor verzending.
  10. Tussentijds wordt de klant op de hoogte gehouden van het proces met automatische e-mails. Dat de bestelling is binnengekomen, dat zijn product is gemaakt, wanneer zijn product klaar staat om te verzenden en waar hij is verstuurd. Middels track and trace kan hij zijn product volgen en weet hij precies wanneer deze wordt afgeleverd.
     

 

Voordat we beginnen met het ontwikkelen van een applicatie brengen we samen met onze klanten hun bedrijfsprocessen in kaart en ontwikkelen stapsgewijs de applicatie.

 

Meer over maatwerk applicaties:

Pagina delen:

Overtuigd? Neem contact met ons op

Bel Sonja van Breen op 088 200 9000