3G Stopt ermee!

08 maart 2022

Vanaf 31 maart stop KPN definitief met het 3G netwerk, omdat deze steeds minder gebruikt wordt. Heb jij een wat oudere telefoon of tablet en maakt deze gebruik van 3G, dan gaat je toestel terugvallen naar het 2G netwerk. Terugvallen naar het 2G netwerk betekent langzamer internetten, verminderde geluidskwaliteit bij het bellen en niet meer bellen en internetten tegelijk.

Heb jij een 4G of misschien al een 5G-telefoon? Dan heeft het uitzetten van het 3G-netwerk geen gevolgen.

3G Stopt ermee!

Gebruik je nog 3G?

Misschien weet je niet of je nu 3G gebruikt. Het kan zijn dat je telefoon toch nog een 3G toestel is, zonder dat je daar erg in hebt. Dan kun je het beste overstappen naar een ander netwerk of een nieuw toestel aanschaffen als jouw toetel geen 4G ondersteund.

 

Wat kun je doen om goed te kunnen blijven bellen?

Stel je telefoon in op 4G of vervang je SIMkaart.

KPN heeft voor het wijzigen van de instellingen een tool ontwikkeld waarmee je stap voor stap de netwerkmodus van je toestel kunt instellen: Instellingen aanpassen - Netwerkmodus instellen op automatisch.

En er is ook een speciale tool waarmee je op je toestel 4G kunt activeren.


Kom je er niet uit en heb je een toestel of abonnement bij Infracom, dan kun je ook altijd even contact opnemen met onze supportafdeling. Wij helpen je graag!

Pagina delen:

Overtuigd? Neem contact met ons op

Bel Geoffrey van der Veen op 088 200 9000