TeamViewer op je Mac

Soms is het handig dat we met je kunnen meekijken, dit doen we met de support tool TeamViewer. Als je gebruik maakt van een Mac dien je eerst nog een aantal beveiligingsinstellingen goed te zetten voordat we kunnen meekijken. Op deze pagina lees je hoe je dat doet!

Heb je de support tool nog niet gedownload? Doe dat dan eerst door op onderstaande knop te klikken.

Download support tool

TeamViewer rechten instellen op de Mac

Als je gebruik maakt van TeamViewer op de Mac zal je hiervoor eerst nog de rechten goed in moeten stellen. Zonder de juiste beveiligingsinstellingen kunnen wij niet met je meekijken. Volg onderstaande stappen om TeamViewer goed in te stellen:
 

  1. Als je voor de eerste keer TeamViewer 14 of hoger start op je Mac zie je het dialoogvenster "Systeemtoegang bekijken" (je kunt dit venster ook openen door op "Help" en vervolgens op "Systeemtoegang controleren" te klikken):

    mac_01
  2. Standaard zijn alle machtigingen ingesteld op “Geweigerd”, om de toegang toe te staan klik je op “Toegang vragen…” Bevestig daarna door op “Open Systeemvoorkeuren” te klikken:

    mac accessibility access
  3. Je komt nu bij het gedeelte “Beveiliging en privacy”. Klik op het “Toegankelijkheid” pictogram in de linkerbenedenhoek (het kan zijn dat er gevraagd wordt naar de inloggegevens van het beheerdersaccount). Vink vervolgens de app "TeamViewer QuickSupport" aan in de lijst aan de rechterkant:

    mac security en privacy
  4. In bovenstaande voorbeeld is er toegang gegeven voor "Toegankelijkheid", doe dit ook voor "Volledige schijftoegang" en "Schermopname". Uiteindelijk moeten Schermopname, Toegankelijkheid en Volledige schijftoegang allemaal op toegestaan staan:

    mac_02

 

Na het doorlopen van deze stappen zou onze supportmedewerker mee moeten kunnen kijken op je Mac. Zo niet, controleer dan of je alle stappen goed doorlopen hebt. Meer uitleg vindt je op de website van TeamViewer

Volledige
support

Hulp nodig? Onze support medewerkers helpen je graag!