E-mail ontvangen werkt niet

Wanneer je geen e-mail ontvangt in je e-mailprogramma (bijvoorbeeld Microsoft Outlook) kan dat meerdere oorzaken hebben. Volg hierbij onderstaande stappen.

 

1. Controleer of de e-mail wel in webmail binnen komt

  • Ga naar webmail
  • Komt je e-mail in webmail wel binnen?
    Start dan Microsoft Outlook opnieuw op en controleer of je ook daar weer e-mail ontvangt.

 

2. Outlook opnieuw opgestart? Nog steeds geen e-mail?

Start dan de computer opnieuw op en controleer of je daarna weer e-mail kunt ontvangen.

 

3. Ontvang je nog steeds geen e-mail en werk je met IMAP?

Probeer je e-mail account opnieuw toe te voegen en controleer of je weer e-mail ontvangt.

 

4. Ontvang je nog steeds geen e-mail en heb je een POP3 mailbox?

  • Verwijder de mailbox en voeg de POP3 mailbox opnieuw toe.
     
    Let op: je e-mail staat alleen op de lokale computer!
    ​Maak eerst een back-up door de gegevens te exporteren. Lees eventueel het artikel importeren/exporteren met Outlook.
  • Controleer of je weer e-mail ontvangt.

 

5. Ontvang je nog steeds geen e-mail?

Het kan zijn dat je mailbox vol is. Wanneer je 95% van de totale capaciteit hebt gebruikt, zou je een e-mail hebben moeten ontvangen, maar je kunt dit ook zelf controleren.

  • Login op webmail
  • Controleer of de mailbox vol, kijk hiervoor links onderin je scherm naar het percentage.

    e-mail werkt niet 01
     
  • Is je mailbox vol? Stuur dan een e-mail naar onze supportafdeling, of bel 088 200 9050 om de mailbox te vergroten
  • Je kan ook zelf je e-mailbox opschonen door:
    • De prullenbak leeg te maken.
    • Spam berichten te verwijderen.
    • Oude e-mails op te ruimen.

1 maand geleden bijgewerkt

Was dit artikel nuttig?

Je kan deze pagina eenvoudig delen via: