• Telefooncentrale en VoIP

Uw eigen centrale en VoIP combineren?

Dat kan! Als u een telefooncentrale heeft die goed werkt en de opties biedt die u wilt hoeft u deze niet weg te doen om de voordelen van VoIP te hebben. Door gebruik van een extra stuk hardware is het mogelijk om uw bestaande centrale en telefoontoestellen toch via internet te laten bellen. De extra hardware die wij installeren heet een 'Trunk', en sluit uw centrale aan op het internet in plaats van op een of meerdere analoge of ISDN lijnen. Dit kan een kostenbesparing opleveren tot wel 60%!

 

De voordelen van internetbellen

Met bellen via internet kunt u uw analoge of ISDN telefoonverbindingen opzeggen. U betaalt voor de internetverbinding die u in veel gevallen toch al nodig heeft, en slechts een klein bedrag extra voor reservering van bandbreedte voor telefonie verkeer. Op die manier garanderen wij gesprekskwaliteit onder alle omstandigheden en realiseren we in bijna alle gevallen toch een kostenbesparing. 

 

Combineren met de voordelen van uw centrale

Door te kiezen voor de trunk behoud u uw huidige telefooncentrale. Als deze nog niet is afgeschreven kan dit een goede optie zijn. Daarnaast kunt u uw huidige toestellen behouden. De overgang naar een telefooncentrale in de cloud betekent namelijk wel dat u IP telefoontoestellen nodig heeft, die vaak nog aangeschaft moeten worden. Dit is weliswaar een goede investering in de toekomst omdat de toestellen die wij leveren jaren mee gaan, maar is wel een kostenpost. Als u deze wilt voorkomen kunt u (naast kiezen voor een oplossing van VoIP en mobiel waarbij uw mobiele toestellen zich gedragen als vaste toestellen) er dus voor kiezen om een trunk te gaan gebruiken. Zowel bij de keuze voor VoIP als bij de keuze voor de trunk kunnen wij u   in samenwerking met Grenke Finance N.V. ook de mogelijkheid bieden om uw hardware te leasen op basis van operational lease. Zo heeft u zeer lage of zelfs geen eenmalige kosten en kunt u toch uw nieuwe oplossing in gebruik nemen met alle voordelen van dien!

 

Trunk als tussenoplossing

De trunk kan bij uitstek gebruikt worden als tussenoplossing voordat u overgaat op de telefooncentrale in de cloud. Indien u zelf de kennis heeft om uw eigen telefooncentrale te beheren en deze nog functioneert (en de toestellen ook) kunt u ervoor kiezen om een aantal jaar de trunk te gebruiken tot uw centrale en/of toestellen vervangen moeten worden, en van dat moment gebruik te maken om het volledige potentieel van VoIP te ontsluiten!

Onze telecom referenties

Geoffrey van der Veen

Overtuigd? Geoffrey vertelt je graag meer!

Wil je meer weten over onze producten of diensten?

Bel Geoffrey van der Veen op 088 200 9000