• Actueel

5 online trends 2019 - meer omzet door de juiste klantbenadering

1.Voice Search - praten tegen Google

Een kwart van de Amerikanen heeft een Google Home of Alexa thuis en deze trend komt uiteraard ook deze kant op. Het aantal gesproken zoekopdrachten zal gaan toenemen. Steeds meer mensen gebruiken de virtuele assistenten Siri en GoogleNow om antwoord te krijgen op hun vragen.

SEO draait niet meer alleen op zoekwoorden, maar worden vervangen door spreektaal. Dit gaat ook invloed hebben op pagina optimalisaties, die vaak zijn geoptimaliseerd op één woord.

Is jouw website hier al op ingericht? En is jouw werkplek hier op ingericht?
Zo niet, neem dan contact op met Sonja of Geoffrey.

2.Chatboxen hebben veel potentie!

Chatvensters rechts onderin websites die vragen of je hulp nodig hebt. Zie je ze ook steeds vaker? Klanten verwachten een steeds snellere respons, bezoekers worden steeds ongeduldiger. Op deze manier kun je ze 24 uur per dag te woord gestaan!

Goed getrainde chatbots zijn van grote waarde, zowel voor de bezoekers als voor eigenaars van de websites. Ze kunnen producten aanbevelen, geautomatiseerd vragen beantwoorden en worden ingezet voor het verzamelen van informatie.

Onpersoonlijk? Dat hoeft niet, chatbots kunnen personalisatie toepassen en zo zorgen voor een optimale customer experience.

Zet ook een chatbox in voor klantenservice, marketing en sales doeleinden! Neem contact op met Imko voor meer informatie.

3.Overal video

Video’s worden ingezet om je product of merk te verbeteren, om leads en fans te creëren en vooral ook om je verhaal in beeld te brengen. Video komt al een paar jaar terug in de trends en is nog steeds groeiende. We kijken met zijn allen steeds meer video. Een handleiding in een filmpje bekijken is eenvoudiger dan lezen op een pagina. Een product aankoop gebeurt vaak na het bekijken van een video van het merk of product.

Gewoon een filmpje maken, zonder er over na te denken wat het moet opleveren, dat kan echt niet meer in 2019.  Maak je ook al gebruik van een influencer?

4.Mobile first

Ook een trend die je al jaren ziet. De mobiele telefoon is het apparaat waar je als eerste content leest (vroeger was dat gewoon je PC). Mobile first indexering betekent dat Google eerst kijkt of je website optimaal geschikt is voor mobiel (responsive, laadtijd) en zal daarna je positie bepalen.

Is je website optimaal voor mobiele apparaten? Neem contact op met Sonja voor meer informatie.
Lees hier meer over responsive websites en de laadtijd daarvan.

5.Micro moments

150 x online per dag! We zijn vaak online, telkens vluchtige momenten. Even iets zoeken, even wat kopen, snel kijken of er in de buurt iets te doen is, je route bekijken, een telefoonnummer opzoeken, even wat leren. Het zijn de hele dag door momentjes waar we steeds sneller tot actie over gaan.

Op het juiste moment op de juist plek zijn, met aantrekkelijke content. We worden continue gebombardeerd met advertenties, aanbiedingen en pushmeldingen en kunnen dit niet meer goed verwerken.

Het is steeds lastiger om aandacht te trekken bij de juiste doelgroep. Daarom micro moments marketing.

Mensen beslissen direct, dat geeft je enkele seconden om de aandacht ter trekken.

Micro momenten werken, omdat je precies op dit moment de juiste informatie kan bieden die bezoekers nodig hebben.

Is jouw website ook geschikt voor Micro Moments? Neem contact op met Sonja voor meer informatie.